Γνωμοδοτική αρμοδιότητα ΝΣΚ
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, με τα αρμόδια όργανά του, γνωμοδοτεί [άρθρο 8 παρ.1 ν. 4831/2021 (Α΄ 170)] σε ερωτήματα:
- της Βουλής των Ελλήνων και της Προεδρίας της Κυβέρνησης,
- της Διοίκησης, που υπογράφονται από Υπουργό, Αναπληρωτή Υπουργό, Υφυπουργό, καθώς επίσης και από Γενικό, Ειδικό ή Υπηρεσιακό Γραμματέα, εφόσον οι τελευταίοι είναι ειδικά εξουσιοδοτημένοι προς τούτο και μόνο για θέματα της αρμοδιότητάς τους,
- των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ανεξάρτητων Αρχών, των οποίων η νομική υποστήριξη ανήκει στο ΝΣΚ, που υπογράφονται από το κατά περίπτωση αρμόδιο όργανο διοίκησής τους, εφόσον αφορούν σε ζητήματα της αρμοδιότητάς τους, ενώ ερωτήματά τους, με γενικότερη σημασία υπογράφονται μόνο από τον αρμόδιο Υπουργό,
- των Συντονιστών Αποκεντρωμένης Διοίκησης, οι οποίοι μπορούν να απευθύνουν, για θέματα της αρμοδιότητάς τους, τοπικού μόνο ενδιαφέροντος, ερωτήματα στις υπηρεσιακές μονάδες του ΝΣΚ, που λειτουργούν στην έδρα τους. Ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος τίθενται υπόψη του αρμόδιου Υπουργείου, το οποίο, αν το κρίνει αναγκαίο, διατυπώνει σχετικό ερώτημα, και
- των νομικών προσώπων των οποίων η νομική υποστήριξη δεν ανήκει στο ΝΣΚ, εφόσον τα ερωτήματα αυτά υποβάλλονται από τον εποπτεύοντα Υπουργό και αφορούν σε θέματα άσκησης ελέγχου και εποπτείας του στο νομικό πρόσωπο ή είναι γενικότερης σημασίας.
Η γνωμοδότηση του ΝΣΚ, μετά την υπογραφή της από τον κατά περίπτωση προεδρεύοντα και τον εισηγητή της υπόθεσης, διαβιβάζεται στο αρμόδιο για την αποδοχή της όργανο. Η αποδοχή ή μη της γνωμοδότησης διατυπώνεται ρητά στο σώμα του αντιτύπου της, με επισημειωματική πράξη, η οποία φέρει ημερομηνία και υπογραφή. Το αρμόδιο προς αποδοχή όργανο επιστρέφει στο Γραφείο ΝΣΚ που χειρίστηκε το ερώτημα τη γνωμοδότηση με την παραπάνω επισημειωματική πράξη. Μετά την αποδοχή της, η γνωμοδότηση αποτελεί πράξη δεσμευτική για τη Διοίκηση, το Ν.Π.Δ.Δ. ή την Ανεξάρτητη Αρχή και αναρτάται στο διαδίκτυο [άρθρο 9 παρ.6 . 4831/2021 (Α΄ 170)].
Οι αναρτημένες μετά την 23-9-2021 γνωμοδοτήσεις (έναρξη εφαρμογής του ν.4831/2021) είναι αποκλειστικά και μόνο όσες έχουν γίνει αρμοδίως αποδεκτές.
Οι προ της 23-9-2021 γνωμοδοτήσεις είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα του ΝΣΚ ανεξαρτήτως της αποδοχής ή μη αυτών καθόσον σύμφωνα με προγενέστερη του εν λόγω νόμου απόφαση της διοικητικής Ολομέλειας του ΝΣΚ και υπό το τότε ισχύον νομοθετικό καθεστώς κρίθηκε επιτρεπτή η ανάρτησή τους. Για την αποδοχή των γνωμοδοτήσεων αυτών εφόσον δεν αναγράφεται ότι έχουν γίνει αποδεκτές, θα πρέπει να επικοινωνείτε με το Γραφείο Μελετών, Επιστημονικών Δραστηριοτήτων και Δημοσίων Σχέσεων του ΝΣΚ.
Στοιχεία επικοινωνίας με το Γραφείο Μελετών, Επιστημονικών Δραστηριοτήτων και Δημοσίων Σχέσεων του ΝΣΚ, που έχει την ευθύνη για την τήρηση των γνωμοδοτήσεων:
Τηλ.: 210 3800031, 213 2121710 και e-mail : librarynsk@nsk.gr, gr.meletnom@nsk.gr )
Αριθμός | : | 161 |
Έτος | : | 2020 |
Τίτλος | : | Αν δύναται ο Διοικητής της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) να αποδεχτεί την πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) για τη δωρεάν παραχώρηση χρήσης του ακινήτου που σήμερα στεγάζεται η Περιφερειακή Υπηρεσία της Αρχής στη Λάρισα. |
Πρόεδρος/Προεδρεύων | : | ΜΑΡΙΟΛΗ ΝΙΚΗ |
Εισηγητής/Γνωμοδοτών | : | ΛΕΜΠΕΣΗ ΙΩΑΝΝΑ |
Περίληψη | : | Η κατάρτιση της ως άνω σύμβασης χρησιδανείου, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται ούτε από τον συστατικό νόμο του ΤΕΕ ούτε από το προεκτεθέν πλέγμα διατάξεων που αναφέρονται στη διαχείριση της περιουσίας των ν.π.δ.δ. ούτε, εξάλλου, συντελεί, έστω και εμμέσως, στην εκπλήρωση των υπό του νόμου προβλεπόμενων σκοπών του ΤΕΕ, δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή. Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω και σε συνδυασμό με τις προεκτεθείσες διατάξεις που ρυθμίζουν τόσο γενικά τη στέγαση των δημοσίων υπηρεσιών (άρθρο 1 ν.3130/2003), όσο και ειδικά τη στέγαση της ΕΑΔ (άρθρο 92 παρ.10 ν.4622/2019) καθίσταται σαφές ότι ελλείπει, επίσης, το απαιτούμενο νομοθετικό πλαίσιο που θα επέτρεπε αντίστοιχα στην Αρχή να στεγάσει τις Υπηρεσίες της σε χώρο που της παραχωρείται δωρεάν από το ΤΕΕ. Κατά συνέπεια, η κατάρτιση μεταξύ του ΤΕΕ και της ΕΑΔ σύμβασης χρησιδανείου για το ακίνητο που στεγάζεται σήμερα, με μίσθωση, η Περιφερειακή Υπηρεσία Λάρισας της Αρχής δεν είναι επιτρεπτή και συνεπώς δεν τίθεται ζήτημα αποδοχής της πρότασης του ΤΕΕ από το κατά νόμο αρμόδιο όργανο της ΕΑΔ (κατά πλειοψηφία). |
Διατάξεις | : | Ν 3130/2003Α1, Ν 3130/2003Α5, Ν 3130/2003Α19, Ν 3130/2003Α24, Ν 3220/2004Α46Π21, ΑΚΑ810, ΑΚΑ813, ΑΚΑ814, ΑΚΑ816, ΝΔ 496/1974Α40, Ν 4622/2019Α82, Ν 4622/2019Α87, Ν 4622/2019Α89, Ν 4622/2019Α91, Ν 4622/2019Α92Π10, ΠΔ 27-11/14-12-1926Α1, ΠΔ 27-11/14-12-1926Α4, ΠΔ 27-11/14-12-1926Α6, ΠΔ 27-11/14-12-1926Α8, Ν 1486/1984Α1, Ν 1486/1984Α4, Ν 1486/1984Α6, Ν 1486/1984Α8 |
Λήμματα | : | ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΜΙΣΘΩΣΗ ΓΙΑ ΣΤΕΓΑΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ, ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, ΧΡΗΣΙΔΑΝΕΙΟ, ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ |
Κατάσταση | : | Αποδεκτή |